disertacia_da_tezisi

დისერტაცია თუ თეზისი: 5 მთავარი განსხვავება აკადემიურ ნაშრომებს შორის

შესავალი

აკადემიურ სივრცეში ტერმინები “დისერტაცია” და “თეზისი” ხშირად ერთმანეთში ირევა, რაც სტუდენტებში გაურკვევლობას იწვევს. ამ ტერმინებს შორის არსებული განსხვავებების ცოდნა უაღრესად მნიშვნელოვანია, განსაკუთრებით მათთვის, ვინც სამაგისტრო ან სადოქტორო პროგრამებზე სწავლობს. ამ სტატიაში გავარკვევთ, რა განასხვავებს დისერტაციას თეზისისგან და რატომაა საჭირო ამ განსხვავებების გააზრება აკადემიური წარმატებისთვის.

სხვადასხვა ქვეყანაში, მათ შორის ამერიკაში, ბრიტანეთსა და ევროპის სხვა სახელმწიფოებში, ამ ტერმინებს განსხვავებული დატვირთვა აქვთ, რაც კიდევ უფრო ართულებს საკითხს. სტუდენტებმა კარგად უნდა გაიაზრონ თითოეული ნაშრომის მოთხოვნები და ვადები, რათა წარმატებით გაიარონ აკადემიური გზა და მიიღონ სასურველი ხარისხი.

თუ სამაგისტრო ან სადოქტორო ნაშრომის დაწერა გიჭირთ და დროც შეზღუდული გაქვთ, შთაგონება მზადაა დაგეხმაროთ მაღალი ხარისხის აკადემიური ნაშრომის შექმნაში.

მოგვწერე!

რა არის დისერტაცია?

დისერტაცია წარმოადგენს სამეცნიერო ნაშრომს, რომელიც აკადემიური კვლევის უმაღლეს საფეხურს ასახავს და სადოქტორო ხარისხის მოსაპოვებლად საჭირო უმთავრესი წინაპირობაა. ეს არის ვრცელი, ფორმალური დოკუმენტი, რომელიც წარმოადგენს ორიგინალურ კვლევას და მის შედეგებს. დისერტაცია არ არის უბრალოდ არსებული ცოდნის თავმოყრა, არამედ მეცნიერების კონკრეტულ დარგში ახალი ცოდნის შექმნის მცდელობაა.

სადოქტორო დისერტაცია მოითხოვს დოქტორანტისგან საკუთარი კვლევითი პროექტის დამოუკიდებლად განხორციელებას, შედეგების კრიტიკულ გააზრებას და ამ შედეგების წარდგენას ისეთი ფორმით, რომ მან მნიშვნელოვანი წვლილი შეიტანოს შესაბამის სამეცნიერო სფეროში. დისერტაციის ძირითადი მახასიათებელია ორიგინალურობა – დოქტორანტმა უნდა წარმოადგინოს ახალი თეორია, ახალი მიდგომა არსებული იდეების მიმართ, ან ინოვაციური გამოყენება არსებული ცოდნისა.

კვლევის პროცესის მნიშვნელოვანი ნაწილია დისერტაციის დაცვა აკადემიური კომისიის წინაშე, სადაც დოქტორანტი განმარტავს და ასაბუთებს საკუთარ მეთოდებსა და აღმოჩენებს. ციტირება და მითითება წარმოადგენს დისერტაციის განუყოფელ ნაწილს, რაც კვლევას უკავშირებს ფართო აკადემიურ დისკუსიას.

ხარისხის მოთხოვნების დაკმაყოფილების გარდა, დისერტაციამ უნდა შეიტანოს მნიშვნელოვანი წვლილი აკადემიურ საზოგადოებაში. წარმატებულ დისერტაციებს ხშირად მოჰყვება პუბლიკაციები, კონფერენციებზე პრეზენტაციები და წინსვლა შესაბამის დარგში.

რა არის თეზისი?

თეზისი წარმოადგენს მნიშვნელოვან აკადემიურ დოკუმენტს, რომელიც ასახავს სამაგისტრო პროგრამის სტუდენტის კვლევით საქმიანობას და ამ პროგრამის დასრულების მთავარი კომპონენტია. თეზისი გვიჩვენებს სტუდენტის ღრმა ჩართულობას კონკრეტულ საკითხში და წარმოადგენს კარგად სტრუქტურირებულ სამეცნიერო ნაშრომს, რომელიც ავლენს ავტორის ანალიტიკურ უნარებს.

სამაგისტრო თეზისი იყენებს პროგრამის განმავლობაში მიღებულ ცოდნას და წარმოადგენს საბოლოო ნაბიჯს სტუდენტის კომპეტენციის წარმოსაჩენად. თეზისი ფოკუსირებულია კონკრეტულ კვლევით კითხვაზე და მოითხოვს საკითხის საფუძვლიან შესწავლას.

თეზისი ჩვეულებრივ მოიცავს ლიტერატურის მიმოხილვას, რომელიც აღწერს არსებულ კვლევებს და აყალიბებს თეორიულ ჩარჩოს, რომელიც ნაშრომს ათავსებს ფართო აკადემიურ კონტექსტში. პროგრამის სპეციფიკიდან გამომდინარე, თეზისი შეიძლება მოიცავდეს ემპირიულ ანალიზს ან ორიგინალურ კვლევას, როგორიცაა მონაცემთა შეგროვება ან ექსპერიმენტები.

თეზისის დაწერა მოითხოვს კარგ აკადემიურ წერის უნარებს, იდეების ნათლად გამოხატვას და აკადემიური სტანდარტების დაცვას. დისერტაციის მსგავსად, თეზისსაც აფასებს კომისია, და სტუდენტმა უნდა დაიცვას თავისი კვლევა, რათა დაამტკიცოს მისი სიმყარე და ვალიდურობა.

დისერტაციისა და თეზისის ძირითადი განსხვავებები

დისერტაციასა და თეზისს შორის, მიუხედავად გარკვეული მსგავსებებისა, არსებობს მნიშვნელოვანი განსხვავებები მათ მიზანში, შინაარსში, მოცულობაში, სტრუქტურასა და სიგრძეში:

მიზანი

თეზისი: თეზისი ჩვეულებრივ წარმოადგენს სამაგისტრო ხარისხის საბოლოო პროექტს. იგი აჩვენებს სტუდენტის გაგებას კონკრეტული საკითხის შესახებ მის დარგში.

დისერტაცია: დისერტაცია მიმართულია სადოქტორო ხარისხისკენ და მოითხოვს უფრო ფართო კვლევას, რაც ხელს უწყობს დარგში ახალი ცოდნის შექმნას.

შინაარსი

თეზისი: სამაგისტრო თეზისი ფოკუსირებულია კონკრეტული საკითხის გაგებასა და წარდგენაზე. იგი მოიცავს ლიტერატურის მიმოხილვას, მონაცემთა ანალიზს და ზოგჯერ ორიგინალურ კვლევას, თუმცა სიღრმისა და ინოვაციის დონე შეიძლება ნაკლებად მომთხოვნი იყოს, ვიდრე დისერტაციის შემთხვევაში.

დისერტაცია: წარმოადგენს სამაგისტრო და სადოქტორო პროგრამებთან დაკავშირებულ უმაღლესი დონის ნაშრომს, რომელიც განსაკუთრებით მაღალ სტანდარტებს უნდა აკმაყოფილებდეს.

მოცულობა

თეზისი: თეზისი ზოგადად უფრო მოკლე და ფოკუსირებულია, მოიცავს საკითხის შედარებით ვიწრო სფეროს.

დისერტაცია: დისერტაცია მოიცავს თემის უფრო ფართო და ღრმა შესწავლას, გვთავაზობს უფრო მნიშვნელოვან კვლევით წვლილს და ორიგინალურ შეხედულებებს.

სტრუქტურა

თეზისი: თეზისი მიჰყვება სტრუქტურირებულ ფორმატს, რომელიც მოიცავს ლიტერატურის მიმოხილვას, მონაცემთა ანალიზს და ორიგინალურ კვლევას. იგი ჩვეულებრივ უფრო ლაკონურია, ვიდრე დისერტაცია.

დისერტაცია: დისერტაცია მოითხოვს უფრო რთულ სტრუქტურას, ხშირად მოიცავს რამდენიმე თავს, როგორიცაა ლიტერატურის მიმოხილვა, მეთოდოლოგია, მიგნებები, განხილვა და დასკვნა.

სიგრძე

თეზისი: თეზისი ჩვეულებრივ 20,000-დან 40,000 სიტყვამდე მერყეობს, თუმცა შეიძლება არსებობდეს ვარიაციები.

დისერტაცია: დისერტაცია გაცილებით უფრო გრძელია, ჩვეულებრივ 60,000-დან 100,000-ზე მეტ სიტყვამდე.

სამაგისტრო და სადოქტორო პროგრამებში მოსწავლე სტუდენტებისთვის მნიშვნელოვანია თეზისსა და დისერტაციას შორის განსხვავებების გაგება. მართალია, ორივე მნიშვნელოვანი სამეცნიერო მიღწევაა, მათი უნიკალური მახასიათებლები ასახავს სამაგისტრო და სადოქტორო ხარისხების განსხვავებულ მოთხოვნებს. კერძოდ, სადოქტორო სტუდენტებმა უნდა ჩაატარონ ორიგინალური კვლევა თავიანთი დისერტაციისთვის, რაც უფრო მომთხოვნი და ყოვლისმომცველია, ვიდრე სამაგისტრო თეზისი.

დისერტაციისა და თეზისის საერთო მახასიათებლები

ბევრ სტუდენტს აინტერესებს: “არის თუ არა დისერტაცია იგივე, რაც თეზისი?” მიუხედავად არსებული განსხვავებებისა, ამ აკადემიურ პროექტებს აქვთ მნიშვნელოვანი საერთო მახასიათებლები. თითოეული მათგანი წარმოადგენს მნიშვნელოვან ნაბიჯს სამაგისტრო ან სადოქტორო ხარისხის მოსაპოვებლად.

საბოლოო პროექტები ხარისხის მისაღებად

როგორც თეზისი, ისე დისერტაცია წარმოადგენს სტუდენტის აკადემიური გზის დასასრულს და აუცილებელია შესაბამისი პროგრამებიდან კურსდამთავრებულთათვის. თითოეული მათგანი არის ყოვლისმომცველი პროექტი, რომელიც წარმოაჩენს სწავლის პროცესში მიღებულ ცოდნასა და უნარებს.

კვლევის პრობლემის სიღრმისეული გააზრება

ორივე ტიპის ნაშრომი მოითხოვს კონკრეტული კვლევითი პრობლემის ღრმა გაგებას. დისერტაციის ან თეზისის დაწერისას, სტუდენტებმა უნდა აჩვენონ თავიანთი ექსპერტიზა და არჩეული თემის საფუძვლიანი შესწავლის უნარი. გარდა ამისა, ხშირად საჭიროა ზეპირი პრეზენტაცია, სადაც სტუდენტები წარუდგენენ თავიანთი კვლევის შედეგებს ფაკულტეტის პანელს, რაც ხაზს უსვამს მათ ცოდნას საკითხში.

ფოკუსირებული კვლევითი კითხვები

როგორც თეზისი, ისე დისერტაცია ფოკუსირებულია მკაფიო, კონკრეტული კვლევითი კითხვების გარშემო. თითოეული პროექტი იმართება კონკრეტული კითხვით, რომელიც განსაზღვრავს სამეცნიერო კვლევის მასშტაბს.

აკადემიური წერის უნარები

ორივე ტიპის კვლევისთვის აუცილებელია კარგი აკადემიური წერის უნარები. სტუდენტებმა უნდა შეძლონ თავიანთი იდეების ნათლად და ლოგიკურად გამოხატვა, აკადემიური სტანდარტების დაცვით.

ეთიკური სტანდარტები და პლაგიატის დაუშვებლობა

ორივე პროექტი მოითხოვს ეთიკურ მიდგომას. სტუდენტებმა ეთიკურად უნდა ჩაატარონ და დოკუმენტურად ასახონ თავიანთი კვლევა, რათა უზრუნველყონ ნაშრომის პატიოსნება. ორიგინალობა მოთხოვნაა როგორც თეზისის, ისე დისერტაციის წერისას. სათანადო ციტირება და პლაგიატის თავიდან აცილება აუცილებელია აკადემიური სანდოობის შესანარჩუნებლად.

ანალიტიკური უნარები

ორივე პროექტი მოითხოვს ძლიერ ანალიტიკურ უნარებს. სტუდენტებმა კრიტიკულად უნდა გააანალიზონ მონაცემები, გააკეთონ დასკვნები და დაასაბუთონ თავიანთი აღმოჩენები კარგად დასაბუთებული არგუმენტებით.

რედაქტირება და კორექტურა

როგორც თეზისი, ისე დისერტაცია გადის საფუძვლიან რედაქტირებასა და კორექტურას წარდგენამდე, რათა უზრუნველყოფილი იყოს ნაშრომის სიცხადე და თანმიმდევრულობა.

თეზისსა და დისერტაციას შორის მსგავსებების შესწავლისას ნათელია, რომ მიუხედავად გარკვეული განსხვავებებისა, ეს სამეცნიერო პროექტები იზიარებენ მრავალ ელემენტს, რომლებიც ხელს უწყობენ აკადემიურ წარმატებას.

ტერმინოლოგიური განსხვავებები სხვადასხვა ქვეყანაში

სამაგისტრო დისერტაციისა და თეზისის ტერმინები ხშირად გამოიყენება ურთიერთშენაცვლებით, რაც იწვევს გაურკვევლობას, რომელიც განსხვავდება არა მხოლოდ ქვეყნებს შორის, არამედ უნივერსიტეტებსა და აკადემიურ დეპარტამენტებს შორისაც. ეს განსხვავებები უფრო თვალსაჩინო ხდება ბრიტანულ და ამერიკულ ინგლისურს შორის შედარებისას.

ბრიტანეთის სისტემა

ინგლისურენოვან ქვეყნებში ამ ტერმინებს შორის განსხვავება შეიძლება იყოს ნიუანსური. მაგალითად, ბრიტანულ აკადემიურ სისტემაზე დაფუძნებულ ქვეყნებში (როგორიცაა დიდი ბრიტანეთი, ავსტრალია, კანადა, ახალი ზელანდია, ინდოეთი, სინგაპური, მალაიზია და სხვ.) “დისერტაცია” ჩვეულებრივ ეხება სამაგისტრო ან საბაკალავრო ხარისხის საბოლოო პროექტს, ხოლო “თეზისი” არის დოქტორანტურის საბოლოო ნაშრომი.

ამერიკული სისტემა

მეორე მხრივ, ამერიკულ სისტემაში ეს ტერმინები ხშირად შებრუნებულია, თუმცა თვით აშშ-შიც კი შეიძლება არსებობდეს განსხვავებები დაწესებულებაზე ან დეპარტამენტზე დამოკიდებით. ბევრ სტუდენტს ეძნელება ტრადიციული ხარისხის მისაღწევად კამპუსზე სწავლა ისეთი გამოწვევების გამო, როგორიცაა ფინანსური დაბრკოლებები, ოჯახური ვალდებულებები და ხელმისაწვდომობის პრობლემები, რაც ონლაინ ალტერნატივებს უფრო მოქნილ და ხელმისაწვდომ ვარიანტად აქცევს.

ევროპული ქვეყნების მიდგომები

საკითხს კიდევ უფრო ართულებს საგნის სპეციფიკური ნიუანსები, რომლებიც გავლენას ახდენს ფილოსოფიის დოქტორის თეზისის და დისერტაციის გამოყენებაზე. ეს ტერმინები ზოგადად თანმიმდევრულად გამოიყენება საგნებსა და დაწესებულებებში დიდ ბრიტანეთში. თუმცა, აშშ-ში, ტერმინი “თეზისი” ზოგჯერ შეიძლება ეხებოდეს ორიგინალურ კვლევას და, სხვა კონტექსტში, იმას, რასაც დიდ ბრიტანეთში “დისერტაციას” უწოდებენ.

როგორ გავარკვიოთ კონკრეტული უნივერსიტეტის მოთხოვნები

გაურკვევლობის თავიდან ასაცილებლად, სტუდენტებმა უნდა მიჰყვნენ ტერმინოლოგიას, რომელსაც იყენებს მათი უნივერსიტეტი და დეპარტამენტი. კურსის სახელმძღვანელოები და ინსტიტუციური ცნობარები არის მნიშვნელოვანი რესურსები კვლევითი პროექტების გარშემო არსებული მოლოდინების გასაგებად. დისერტაციასა და თეზისს შორის განსხვავებების კვლევისას, პასუხი ხშირად მდგომარეობს არა უნივერსალურ წესში, არამედ კონკრეტული აკადემიური მოთხოვნებისა და ინსტიტუციური პრაქტიკის ყურადღებით გათვალისწინებაში.

დისერტაციის კომპონენტები

დისერტაცია ჩვეულებრივ შედგება რამდენიმე ძირითადი კომპონენტისგან, რომელთაგან თითოეულს აქვს კონკრეტული დანიშნულება კვლევის პროცესში:

შესავალი

ეს ნაწილი იძლევა კვლევის თემის ზოგად მიმოხილვას, მათ შორის საკითხის წარსულსა და კონტექსტს, კვლევით კითხვებსა და მიზნებს. ის ამზადებს ნიადაგს მთელი კვლევისთვის და მოკლედ აღწერს, რას უნდა ელოდეს მკითხველი.

ლიტერატურის მიმოხილვა

სტუდენტი ყოვლისმომცველად მიმოიხილავს არსებულ კვლევებს თემაზე. ეს მოიცავს ძირითადი მიგნებებისა და მეთოდოლოგიების შეჯამებას და იმ ხარვეზების გამოვლენას არსებულ ცოდნაში, რომელთა შევსებასაც ისახავს მიზნად დისერტაცია.

მეთოდოლოგია

ეს ნაწილი აღწერს კვლევის დიზაინს, მეთოდებსა და მონაცემთა შეგროვებისა და ანალიზის პროცედურებს. ის დეტალურად აღწერს, როგორ ჩატარდა კვლევა, რაც უზრუნველყოფს იმას, რომ კვლევა შეიძლება გამეორდეს ან შეფასდეს კრიტიკულად.

შედეგები

ეს ნაწილი წარმოადგენს კვლევის მიგნებებს, მათ შორის ნებისმიერ მონაცემს, სტატისტიკას ან სხვა მტკიცებულებას, რომელიც შეგროვდა კვლევის პროცესში.

განხილვა

ეს ნაწილი განმარტავს შედეგებს, განიხილავს მათ მნიშვნელობას და უკავშირებს მიგნებებს კვლევის უფრო ფართო სფეროს. სწორედ აქ შეუძლია სტუდენტს შეისწავლოს თავისი ნაშრომის მნიშვნელობა და როგორ ავსებს ის არსებულ კვლევას.

დასკვნა

დასკვნა აჯამებს კვლევის ძირითად მიგნებებს, მათ მნიშვნელობასა და წვლილს. ხშირად ის მოიცავს რეკომენდაციებს მომავალი კვლევისთვის ან მიგნებების პრაქტიკულ გამოყენებას.

გამოყენებული ლიტერატურა

ეს ნაწილი ჩამოთვლის დისერტაციაში ციტირებულ ყველა წყაროს, დაფორმატებულს შერჩეული ციტირების სტილის მიხედვით. სათანადო ციტირება გადამწყვეტია აკადემიური პატიოსნებისთვის და კვლევის განთავსებისთვის უფრო ფართო აკადემიურ საუბარში.

დანართები

ეს ნაწილი მოიცავს ნებისმიერ დამატებით მასალას, რომელიც შესაბამისია კვლევისთვის, როგორიცაა უმუშავებელი მონაცემები, დამატებითი ფიგურები ან ცხრილები, ან მეთოდოლოგიების დეტალური აღწერა.

დისერტაციაზე მუშაობის დროითი ჩარჩო

დისერტაციის დასრულების დროითი ჩარჩო შეიძლება მნიშვნელოვნად განსხვავდებოდეს კონკრეტული სტუდენტის, კვლევის თემისა და ხარისხის პროგრამის მოთხოვნების მიხედვით. თუმცა, უმეტესმა სტუდენტმა შეიძლება ელოდოს დისერტაციაზე მუშაობას სულ მცირე 2-3 წლის განმავლობაში, ზოგიერთი პროგრამა კი მეტ დროს მოითხოვს. აი, დისერტაციის დროითი ჩარჩოს ზოგადი მონახაზი:

პირველი წელი

პირველ წელს სტუდენტები ატარებენ ლიტერატურის მიმოხილვას, ავითარებენ კვლევით კითხვას და გეგმავენ მეთოდოლოგიას. ეს საწყისი ფაზა მოიცავს ინტენსიურ კითხვასა და დაგეგმვას, რათა უზრუნველყოს მყარი საფუძველი კვლევისთვის.

მეორე წელი

მეორე წელს ხდება მონაცემების შეგროვება და ანალიზი, იწერება შედეგებისა და განხილვის ნაწილები. ეს არის ძირითადი კვლევითი ფაზა, სადაც სტუდენტი აგროვებს მტკიცებულებებს და იწყებს თავისი მიგნებების ინტერპრეტაციას.

მესამე წელი

საბოლოო წელს ყურადღება გამახვილებულია შესავლისა და დასკვნის დაწერაზე და დისერტაციის საბოლოო სახით ჩამოყალიბებაზე. ბოლო წელი ორიენტირებულია კვლევის დაწერაზე, დოკუმენტის დახვეწასა და წარდგენისთვის მომზადებაზე.

განხილვისა და დამტკიცების პროცესი

დისერტაციის განხილვისა და დამტკიცების პროცესი ჩვეულებრივ მოიცავს რამდენიმე ეტაპს, მათ შორის:

წინასწარი დაცვა

სტუდენტი წარადგენს თავის კვლევით წინადადებას ფაკულტეტის წევრთა პანელის წინაშე, რომლებიც იძლევიან უკუკავშირს და დამტკიცებას. ეს ნაბიჯი უზრუნველყოფს, რომ კვლევის გეგმა იყოს გამართული და განხორციელებადი.

სამუშაო ვერსიის განხილვა

სტუდენტი წარუდგენს თავისი დისერტაციის სამუშაო ვერსიას თავის მრჩევლებსა და კომიტეტის წევრებს, რომლებიც იძლევიან უკუკავშირს და შესწორების წინადადებებს. ეს იტერაციული პროცესი ხელს უწყობს დისერტაციის დახვეწასა და მისი ხარისხის გაუმჯობესებას.

საბოლოო დაცვა

სტუდენტი წარუდგენს საბოლოო დისერტაციას ფაკულტეტის წევრთა პანელს, რომლებიც სვამენ კითხვებს და იძლევიან უკუკავშირს. ეს კრიტიკული ზეპირი პრეზენტაცია ამოწმებს სტუდენტების უნარს დაიცვან თავიანთი კვლევა.

დამტკიცება

კომიტეტი და უნივერსიტეტი ამტკიცებს დისერტაციას და სტუდენტს ენიჭება ხარისხი. ეს საბოლოო ნაბიჯი აღნიშნავს სადოქტორო პროგრამის დასრულებას და სტუდენტის გადასვლას მეცნიერთა წრეში.

შენიშვნა: განხილვისა და დამტკიცების პროცესი შეიძლება განსხვავდებოდეს დაწესებულებისა და ხარისხის პროგრამის მიხედვით.

დასკვნა

თეზისსა და დისერტაციას შორის განსხვავებების გაგება გადამწყვეტია ნებისმიერი მაგისტრანტის აკადემიური მოგზაურობისთვის და მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს მათ სამეცნიერო გზაზე. როგორც გავეცანით ამ აკადემიური ნაშრომების ძირითად კომპონენტებს, ნათელია, რომ მათი უნიკალური მახასიათებლების გააზრება წარმატების საწინდარია.

აკადემიური ნაშრომების შექმნა მოითხოვს დროს, ენერგიას და ღრმა ცოდნას როგორც საკვლევი საკითხის, ისე აკადემიური წერის სტანდარტების შესახებ. ამ გზაზე მნიშვნელოვანია მუდმივად გაიღრმავოთ ცოდნა მოთხოვნილი ნაშრომის ტიპისა და სტრუქტურის შესახებ, რათა თქვენი ნაშრომი სრულად აკმაყოფილებდეს სასურველი აკადემიური ხარისხის მოთხოვნებს.

თუ გრძნობთ, რომ თეზისის ან დისერტაციის დამოუკიდებლად შექმნა გიჭირთ, ან უბრალოდ დრო არ გრჩებათ სრულყოფილი ნაშრომის მოსამზადებლად, შთაგონება მზადაა გაგიწიოთ კვალიფიციური დახმარება. ჩვენი გამოცდილი ავტორები უზრუნველყოფენ მაღალი ხარისხის აკადემიური ნაშრომის შექმნას, რომელიც შეესაბამება ყველა საჭირო სტანდარტს და მოთხოვნას.

მოგვწერე!